För mig känns det alltmer viktigt att träna för att hålla mig hel och skadefri , men också träna på det som jag vill bli bra på just nu och kunna genomföra mina mål.Det är viktigt att jag tränar smart. Vilket jag definitivt inte har gjort i hela mitt liv. Jag har tränat hårt men inte alltid smart.

Igår blev det ett pass i gymmet där jag fokuserade på bål iform av mage och rygg. Passet inkluderade även mina övningar som ska vara grymma för mitt baksida lår. Mina benövningar absolut inte tunga just nu, utan mer nervmobiliserande. För min del passar det väldigt bra som behandlingsmetod.

Efter gymmet blev det i vanlig onsdagsordning. Nike + Run Club. Jag var med som Run Leader för att supporta Mattias Claesson tillsammans med Jessica på intervallerna. Jag körde med till viss del och de gånger jag la in en högre växel kände jag att farten finns där. Det är en skön känsla. Tyvärr kan jag inte fölfölja en hel serie utan att känna av en kraftig smärta. Det går definitivt åt rätt håll och jag slutar när det inte känns bra. Gårdagens intervallserie var ett grymt bra pass och alla kämpade på med ett leende på läpparna. Alltså den inspiration och energi jag får med mig från onsdagsklubben är helt magisk.

Igår var vi cirka 110 deltagare som gjorde Stockholm.

 

20120830-073328.jpg

20120830-073340.jpg

7 tankar kring ”Hel och skadefri”

  1. Jag börjar tänka precis som du – jag ska HÅLLA resten av livet och det gäller att träna därefter också. Svårt, men bra i alla fall att man har kommit dit i tanken. Kan du inte berätta vilka övningar du gör i gymmet – vilka bål och ryggövningar du gör och vilka benövningar det är?

    1. Kul att du vill veta mer om vad jag kör. Övningarna jag kör är inga revolutionerande övningar dock. Jag tror att du kommer känna igen det mesta.
      Jag återkommer med ett inlägg där du kan se delar av min övningsbank. Förhoppningsvis under nästa vecka.
      Den som väntar på något gott. ;)

    1. Absolut Erika. Men jag inser att benövningar kanske är fel ord. De är mer stretchövningar för baksidan.
      Det är kort och gott Rehabövningar. Är det vad du är du efter? Svårt att beskriva dem. Om du är intresserad kan jag filma dem och publicera?

    1. Då kanske jag ska ta en dag framöver där jag filmar några av mina ”tråkiga” övningar. Men användbara. ;)

  2. Hoppas hoppas att ni är samma trio som leder intervallerna nästa onsdag! :) Missade tyvärr i onsdags.

    Ser också fram mot praktiska rehabövningar. Klokt att träna för att vara hel och frisk.
    Kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.