Du kanske också gillar
2 svar på “HOT MOJO PÅ SATS DANDERYD”
Lämna ett svar Avbryt svar
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.
Våren äntrar och vill jag ut på rull. Trampa i skog på stig, trampa långt och lugnt tillsammans med vänner. Nu har våren kommit till Stockholm, även om april är april. Har gjort mina första timmar på min Epic Evo för 2021 – det känns officiellt som vår i kropp
Hej,
I och med att jag förstått att ni inom nätverket har ett samarbete med Sats vill jag vädja till er alla att uppmärksamma våra nuvarande arbetsvillkor. Jag är anställd, men törs inte påkalla uppmärksamhet då jag är rädd om min provanställning.
Från och med mitten av augusti har Sats sagt upp avtal med alla städfirmor och nu är det vi som ska städa hela centret, från golv till toaletter. Detta ska ske under öppettider och varje personal har 2-3 timmar städ varje dag. Det innebär att vi ständigt får sätta upp en skylt i receptionen och lämna den tom. Det finns ingen som hälsar medlemmar välkommen eller kan hjälpa till. Att försöka handla blir ju också svårt… Att komma fram via telefon kan ju ta ett tag då man måste ringa flera gånger för att lyckas pricka in den stund vi är i receptionen och inte ute och städar. Den service som ni är vana vid är ett minne blott då den mesta tiden går till att städa.
Den förklaring vi fått är att detta är ett led i att vi anställda ska synas mer på träningsytan och skapa relationer till medlemmarna. Ingen av oss förstår dock hur medlemmarna ska känna en starkare relation till oss när vi är inne och rengör toaletter och duschar och de är ute i gymmet eller väntar på att få hjälp i receptionen?
Vi anställda har det väldigt jobbigt och kan bara uppmana våra medlemmar att uppmärksamma detta och framföra sina åsikter till Sats ledning. Jag hoppa att ni som nätverk väljer att lyfta frågan och kanske kan det hjälpa oss…
/Anonym pga förekommen anledning
Hej Anonym,
Jätte tråkigt att höra. Kan ni inte försöka lägga fram detta på ett bra sätt till era chefer? Var konsekvent och tydlig. Att gnälla hjälper sällan.
Ni kanske kan komma fram till en bra lösning tillsammans? Jag tror inte att de vill ha dålig service och sur personal. Det är ju ni som frontar varumärket. Jag känner mig själv för dåligt insatt i den här frågan då jag inte vet hur era avtal ser ut. Jag vet att många gym jobbar på samma sätt så som du beskriver det. Just med att hålla rent och fräscht samtidigt som man har receptionen och andra arbetsuppgifter. Vad har ni fått för respons från kunderna så här långt?
Jag hoppas verkligen för alla parter att det blir till det bästa för alla inblandade.
Nöjd och glad personal brukar leda till nöjda och glada kunder. :) win win
Stort lycka till!