Nu talar jag om plankutmaningen. Själv har jag inte riktigt lyckats klämma in tio minuter varje dag sedan det att jag körde igång den här utmaningen. Jag har någon gång sagt att jag ska försöka köra tio minuter planka VARJE dag hela juli. Vi gör vårt bästa (du och jag). Eller hur?

Det går betydligt lättare med utmaningen de dgar då jag involverar plankan i min styrketräning. De dagar då har jag exempelvis valt att lägga in EN och TVÅ minuter, här och var mellan någon annan övning. Jag har även gjort det till en grej när jag kört Redcord. På så sätt har jag tagit mig igenom de flesta dagarna. Några dagar har jag ställt mig i plankan lite nu och då, just för att bli av med den. De dagarna känns utmaningen oftast lite tyngre. Jag försöker klämma in någon extra minut de dagar när jag känner mig extra laddad och stark.  Helgen då vi var i Högbo missade jag utmaningen helt eller nu i söndags då jag var mer död än levande efter släktkalas.

Hur har det gått för er?

Vilken strategi har ni?

11 tankar kring ”Hur går det för oss?”

  1. Låter som en rolig utmaning. Dock gjorde mina semesterplaner att jag inte kände att utmaningén riktigt passade mig jus nu. Men tänkte haka på och köra den när jag är hemma från semestern igen..:)

    1. Hoppa på när du känner dig redo. Rolig men i bland jobbig. Men det vore heller ingen utmaning om det var enkelt och lätt hela tiden. :D

  2. Här har det gått sådär. Inte varje dag men försöker klämma in en planka lite då och då. Känner mig dock starkare och det är ju en skön känsla :)

    1. Jag tycker att det låter som att det går bra Ellen. Om du inte hade utmaningen skulle du klämma in planka lite här och var då? :)

      1. Nej nej, hade det inte varit för din utmaning hade jag absolut inte gjort plankan så ofta som jag gör nu :) Och bara för att jag läste detta inlägg och din kommentar är det bara att slänga sig ner på golvet och köra en planka!

        1. hihi va bra Ellen. Idag har jag missat utmaningen. 20 minuter imorgon eller 5 extra kommande två dagar vi får se… :) Nu kör vi de sista dagarna i juli och hoppas på att vi är beroende av plankan för all framtid.

  3. Det går bra, men tenderar att ”spara” den till sena kvällen och då blir det både intensivt och jobbigt :)) – men också ett sätt för mig att kunna komma undan. Kör 5 st x 2 min. Och det ger ju resultat. Bra utmaning!

    1. Håller med om att det är väldigt lätt att spara på den.:) Det smarrigaste till sist. ;)
      Heja dig Carina! Du är grym.

  4. Jag gör plankan varje dag, 2-3 minuter per gång. Ibland blir det en gång per dag, ibland två gånger. Jag kör inte bara på underarmarna, utan varierar under de 2-3 minutrarna jag står. På händer, lyfta ett ben från golvet, lyfta händerna växelvis mot axlarna, osv. Härligt är att se att styrkan blir bättre och magen plattare! :)

    1. Grymt bra jobbat! Bra att variera.
      Visst är det underbart att känna skillnad? Nu kör vi. Heja oss!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.