Hon är svenskt herrmodes mäktigaste 2011

Igår på  Café Opera i Stockholm presenterade King för femte året de 100 mäktigaste inom svenskt herrmode. Nikes marknadschef Ninni Lindertz hamnade på plats nummer 1. Det är verkligen grymt!

 
Motivering löd:
Idrottens influenser på det svenska herrmodet har aldrig varit större – i dag är hitech-material och trainers en lika självklar ingrediens på modescenen som i löpspåret. Med hjälp av smart produktplacering och ambassadörer som Jonas Jerebko, Joel Kinnaman och Zlatan Ibrahimovic har sportgiganten Nike både tagit täten och dragit ifrån klungan – ledda av en kvinna som tydligare än någonsin annan personifierar deras egen slogan: ”Just Do It”. Mäktigast inom svenskt herrmode 2011 är Ninni Lindertz, marknadschef Nike.
 
 Inervju med Ninni Lindertz kan du hitta här.

2 tankar kring ”Värt att lyfta fram!”

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.