#FEELALIVE WITH HELLY HANSEN
Helly Hansen, har genomfört en undersökning på 300 personer i Sverige i samband med lanseringen av varumärkets senaste globala kampanj, ’Alive since 1877’. Undersökningen visade på att den genomsnittlige svensken betraktar mindre än en tredjedel av en dag som rolig. Anledningen till att man inte gör mer roligt beror på saknad av pengar, tid och att man skjuter upp och prioriterar andra saker.
Helly Hansen vill uppmuntra personer att känna sig levande ute i naturen.
Undersökningen visar att var fjärde av de tillfrågade, inte anser att deras liv är roligt. 86% anser att de vill göra mer i sitt liv och för att uppnå detta behöver man anstränga sig mer för att optimera fritiden, bli mer spontan och gå ner i arbetstid. Nästan hälften av alla tillfrågade anser att deras liv mer läggs på arbete än fritid och lika stor del av de tillfrågade känner att de mest har tid att ha roligt på helgerna. Studien visar på att åka utomlands och att spendera tid med vänner är det roligaste att göra i livet, följt av att gå på konsert och vara ute i naturen.
En tredjedel av de tillfrågade kommer inte ihåg när de kände sig levande sist och en tiondel menar att det senast var förra året. Hela 66% ser att skidåkning är ett bra sätt att känna sig levande på.
Fira känslan av att känna dig levande!
Sprid #feelalive. Deltagare har chansen att vinna Helly Hansen-produkter genom att lägga upp personliga inspirerande bilder eller stories med ögonblick som taggas med #feelalive.
Du kan exempelvis vinna ett underställ till dig och din vän, från Helly Hansen.
* Dela ett av dina Feel alive moment’s på instagram
*Tagga bilden med #åsaväder #hellyhansen och #feelalive
–KOMMER ATT DELA MED MIG AV MINA FEEL ALIVE MOMENTS—
Inspirera och gör gärna det du med!
1. #FeelAlive moment
Äventyr på stighudarna. Älskar att ta på stughudarna under skidorna, för att gå upp på berget. Kort, långt, i dagsljus, mörker, solsken eller snöstorm. Då känner jag mig levande. Det finns tid för reflektion. Ben, lungor och hjärta får jobba. Testade hundsällskap på topptur under julen. Vilket inte helt oväntat visade sig vara en succé!
The times when you are outside, doing what you love, feeling free and empowered.