Planen var att springa intervaller på bana enligt ett upplägg, 90 sekunder i maxfart och sedan vila 90 sekunder men under vilan köra styrka i form av armhäningar, benböj och plankan. Sedan köra det fem gånger och själva serien två gånger. Med en uppvärmning på cirka 12 minuter samt en nedvarvning på cirka 12 minuter.

Tyvärr var banan upptagen när jag kom fram, så jag valde att köra 12 minuter uppvärmning i elljusspåret till det att jag kom fram till em hyfsat flack del där jag körde några snabba ruscher på cirka 90 sekunder och vila i form av jogg. Det var mycket rörelse på gång- och cykelvägen där jag hamnade, vilket gjorde att jag skippade styrkedelen. Efter passet blev det 5 kilometer terränglöpning i ett riktigt lerigt och kuperat spår. Jätte kul då jag är lite extra förtjust i skogslöpning.

Konstaterar ännu en gång att det inte alltid blir som man tänkt sig.

Bjuder på några bilder från dagens runda.

20120624-221859.jpg

20120624-221950.jpg

20120624-222042.jpg

20120624-222114.jpg

20120624-222200.jpg

20120624-222254.jpg

20120624-222324.jpg

En tanke kring ”Intervaller och terränglöpning i samma pass.”

  1. Själv är jag så lycklig för att det är alldeles platt här nere i Skåne när jag ska spinga. Platt och helst asfalt, då tycker jag det är helt okey att springa lite. Man gillar olika :D .

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.