Jag har en återhämtningsvecka den här veckan. Vilket för mig betyder mer vila än vanligt. Jag är inte jätte taggad till att träna utan behöver vila ordentligt och prioritera sömnen. Har bestämt mig att göra det som känns bra för stunden, fokusera på roliga projekt, inte boka in mer än det som var inbokat, göra klart saker utan att stressa. Sova minst 6.5 timmar per natt, gärna 7 timmar. Som oftast tränar jag dagligen och sköter kosten. Men sömnen då? Det var just det här med balans. Det är så lätt att boka upp dygnets alla timmar när det händer mycket kul här i livet.

Det passar väldigt bra att det står en roddmaskin där hemma just nu. Igår kväll när jag kom hem hittade jag Viktor på MIN roddmaskin. Viktor älskar rodd till skillnad från mig. Jag måste verkligen ha det på schema om jag ska få ordning på passen. Det är nämligen precis så det kommer att bli. Jag ska tillsammans med proffshjälp se till att få in ett träningsschema som ska passa mitt schema som handen i handsken. Igår blev jag inspirerad av Viktor och gjorde ett kortare pass på den gröna Casall-rodden som jag inte får ont i baken av att sitta på. Skönt att få upp värmen efter att ha spenderat många timmar inne i stan.

För mig är det väldigt viktigt att få göra det jag vill med mitt liv. Och det är jag säkert inte ensam om.

Vad är ditt bästa tips för att hinna med allt du vill göra och få en skön balans i tillvaron?

20111019-081214.jpg

11 tankar kring ”Hej träningsmotivation!”

  1. Ja, det här med sömnen… Jag bestämde mig för att kl 22 ska allting avslutas, jag ska pallra mig i säng och jag ska släcka no later than 22.30. Går upp 06 för att yoga. Jag har varit noga med träningen, noga med maten, det var liksom sömnen kvar. Så prioriterade upp den på samma sätt som det andra – vilket innebär att det givetvis ibland görs avsteg för att det händer roliga grejer om kvällarna som jag vill göra, som ger mig energi, men jag har tagit bort ”hoppsan här blev jag visst sittande”-kvällarna. Gör stor skillnad för mig!

    1. Vi är inte på samma linje. Kl. 22 där går min gräns. Jag stiger upp 5 och behöver all sömn jag kan få. Jag har tyvärr fått börja med att prioritera bort massor med roliga saker på kvällar just för att annars kommer träningen och även hälsan kläm. Med undantag förstås. Det här med att vara uppe sent på kvällar/nätter har aldrig varit min grej. När jag varit ute sent har jag behövt en hel dag för att återhämta mig.

    1. Det har vi gemensamt. Är otroligt kvällstrött! Hos mig ringer kl.5. Skulle vilja komma i säng vid 21 men det hinner jag absolut inte. 22:00/22:30 då ligger jag i sängen. Somnar på en sekund.

  2. Ja det där sovandet ja… Gå och lägga sig i tid… Min sämsta gren. Det och tålamod. Tur att jag nästan aldrig börjar jobba innan lunch :P .

  3. Ha ha, härlig sista bild… Sådär skulle det nog se ut mest om jag hede en grön roddmaskin… Jag har varit rätt duktig med sömnen de senaste veckorna, men det har varit värre med återhämtningen när det kommer till bra mat. Mitt förbättringsområde, helt klart.

    1. Haha ja man måste vila mellan rodd-dragen. Hoppas att du får till din kost och jag lyckas få till fler timmar sömn. :)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.